3 tips voor het creëren van een Facebook Messenger Bot

Chatbots op Facebook spelen in toenemende mate een belangrijke rol bij het stroomlijnen van communicatie met klanten. Chatbots hebben het vermogen om de last van tijdrovende zakelijke taken op zich te nemen, zodat er meer tijd en ruimte is voor het ontwikkelen van andere manieren om waardevolle relaties op te bouwen met je publiek. In dit artikel geven we je de handigste tips om van jouw Facebook Messenger Bot een succes te maken.

Optimaliseer je antwoorden

Een belangrijke taak van een chatbot is om zonder problemen antwoord te geven op veelgestelde vragen. Om je klanten hierbij te helpen, is het belangrijk dat er altijd verwezen wordt naar de webpagina met een overzicht van de belangrijkste vragen en door je chatbot meerkeuzeantwoorden aan te bieden die geleidelijk worden beperkt tot een specifieke vraag. Zorg er ook voor dat wanneer de specifieke vraag van de klant niet kan worden beantwoord door je chatbot, ze feilloos worden overgedragen naar een van je vriendelijke klantenservicemedewerkers.

Heb je hulp benodigd bij het programmeren van een chatbot voor Facebook Messenger, bezoek dan https://www.larsmaat.com/facebook-messenger-bot/ voor meer informatie.

Promoot bezoek tot je website

Chatbots kunnen enorm behulpzaam zijn om verkeer naar je website te genereren. Dit doe je door je automatische berichtgeving in te stellen met verwijzingen naar leuke aanbiedingen en interessante content. Houd er echter rekening mee dat je bericht gemoedelijk aanvoelt en niet te opdringerig is. Verwijzingen naar je websites moeten geen verkooppraatje zijn die als misplaatst opgevat kunnen worden.

Blijf testen

Het is belangrijk om je chatbot te blijven testen. Dit doe je door de chatbot zoveel mogelijk aan de slag te zetten en de resultaten te verwerken in een eenduidige data-analyse tool. Op deze manier creëer je een handig overzicht van verlopen conversaties en kan je de kwaliteit van de antwoorden beoordelen en daar waar nodig is je chatbot optimaliseren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *