De laatste zoekmachine marketing nieuwtjes.

Microsoft Advertising lanceert nieuwe advertentie-indeling Rondleidingen en activiteiten in open bèta.

Adverteerders in de vrijetijds- en horecasector hebben nu een nieuwe advertentie-indeling die ze kunnen gebruiken om potentiële klanten te bereiken: de advertenties voor rondleidingen en zoekmachine marketing activiteiten van Microsoft Advertising, die nu als open bèta beschikbaar zijn. Deze op feeds gebaseerde advertenties maken gebruik van de AI van Microsoft, dus er zijn geen zoekwoorden vereist, en ze kunnen worden weergegeven voor relevante zoekopdrachten in Bing Search, Bing Maps en als een carrousel in Bing Travel Guides. De laatste tijd zijn er steeds meer statistieken vrijgegeven over heropening en toegenomen vraag naar vrijetijdsactiviteiten, deze nieuwe advertentie-indeling kan zoekmachine marketing adverteerders in deze verticale sector helpen om in te spelen op een deel van die vraag.

Het prestatierapport van Google Mijn Bedrijf voegt routebeschrijvingen en websitebezoeken toe.

Statistieken voor rijrichtingsverzoeken en websitebezoeken worden toegevoegd aan het nieuwe prestatierapport in Google Mijn Bedrijf. Deze wijziging wordt langzaam doorgevoerd, dus het is mogelijk dat deze nog niet in het account is bereikt.

Deze statistieken stonden vroeger in het oude Insights-rapport, dus ze zijn niet bepaald nieuw, maar de rijrichtingsstatistiek is deze keer een beetje anders: Google wil onder andere annuleringen van routebeschrijvingen en spam eruit filteren. Minder aanvragen dan voorheen. Wanneer deze statistieken worden uitgerold naar jouw account, kun je ze openen via Google Mijn Bedrijf-dashboard, onder Inzichten, in het nieuwe prestatierapport.

De praktijk van SEO wordt steeds complexer en omvat aanzienlijk meer overwegingen dan SEO’s genoten in het tijdperk van de “tien blauwe links”. Tegenwoordig omvat SEO alle zoekmachine marketing, van content marketing en -distributie tot gebruikerservaring, en zelfs de kerntaak van het verzamelen en interpreteren van zoekinformatie is een grotere uitdaging geworden omdat de zoekmachines voortdurend hun weergave van resultaten veranderen en deze overdragen naar andere media zoals stemassistenten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *